GRUNTY Spółdzielni Mieszkaniowej „JELONKI”
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Jelonki” usytuowana jest na obszarze nieruchomości gruntowych o powierzchni 29 ha 82 a 79 m2 w tym:
- nieruchomości w odniesieniu do których Spółdzielni przysługuje prawo własności lub prawo użytkowania wieczystego wynoszą: 15 ha 19a 45 m2
- Borowej Góry– 6ha 00a 71m2,
- mjr. Henryka Sucharskiego – 4ha 52a 54 m2,
- Puszczy Solskiej – 4ha 66a 20 m2
- pozostałe nieruchomości będące we władaniu Spółdzielni wynoszą; 14 ha 63a 34 m2
- Cokołowa i Świetlików – 99 a 06m2,
- Anieli Krzywoń – 4 ha 28a 64m2,
- Synów Pułku – 9 ha 35a 64m2
Procedura przejęcia gruntów będących we władaniu Spółdzielni Mieszkaniowej Jelonki, wymaga zebrania przez Urząd Dzielnicy Bemowo Wydział Nieruchomości niezbędnych dokumentów i sprawdzenie dokumentacji:
– analiza wniosku Spółdzielni o właściwą numerację działek i numery ksiąg wieczystych
– złożenie dokumentów potwierdzających spełnienie przesłanek roszczenia w odniesieniu do tej nieruchomości (tj. dokumentów potwierdzających złożenie wniosku w terminie, opracowania geodezyjnego potwierdzającego, że wniosek dotyczył ww. działek ewidencyjnych)
– potwierdzenie przez Wydział Nieruchomości dla Dzielnicy Bemowo braku występowania roszczeń ze strony byłych właścicieli, postępowań dotyczących prawidłowości nabycia nieruchomości lub innych postępowań mających wpływ na regulację stanu prawnego przedmiotowej nieruchomości,
– uzyskanie przez Wydział Nieruchomości dla Dzielnicy pozytywnej opinii prawnej, co do możliwości przekazania gruntów we wskazanym trybie w oparciu o załączone dokumenty,
– uzyskanie pozytywnych opinii Wydziału Architektury i Budownictwa oraz Wydziału Inwestycji dla Dzielnicy,
– wycena nieruchomości i ustalenie wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego
– przygotowanie projektu Zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie przekazania gruntów w użytkowanie wieczyste wraz z nieodpłatnym przekazaniem prawa własności budynków, a następnie uzyskanie pozytywnych opinii co do treści projektu Zarządzenia: Wydziału Prawnego, Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa, Skarbnika m.st. Warszawy, Gabinetu Prezydenta m.st. Warszawy, uzyskanie akceptacji prezydenta m.st. Warszawy, wywieszenie wykazu nieruchomości na okres 21 dni, podpisanie i opublikowanie Zarządzenia
– zawarcie protokołu uzgodnień
– zawarcie aktu notarialnego i ujawnienie prawa użytkowania wieczystego w KW.